1915 Çanakkale Köprüsü yapımı ihalesi sonuçlandı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları ihalesinde, 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil olmak üzere 16 yıl 2 ay 12 gün ile en kısa süreyi, Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu`nun (OGG) verdiğini açıkladı.
Tarih: 26/01/2017

1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları ihalesi sonuçlarını açıklamak için bir basın toplantısı düzenleyen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi için Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli kapsamında yapılan ihalede 4 ortak girişim grubunun teklif verdiğini belirtti. Daelim (Kore)-Limak-SK (Kore)-Yapı Merkezi OGG'nin ortaya koyduğu proje bedelinin 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira olduğunu ifade eden Bakan Arslan, bu bedele karşılık 5,5 yıllık yapım süresi dahil olmak üzere önerdikleri toplam sürenin 16 yıl 2 ay 12 gün olduğunu bildirdi.

 

Diğer teklifler 

IHI (Japon)-Itochu (Japon)-Join (Japon)-Makyol-Nurol-Japon Express Way’den (Japon) oluşan ikinci grubun önerdiği toplam yatırım bedelinin 10 milyar 494 milyon 574 bin 500 lira olduğuna işaret eden Bakan Arslan, bu grubun da 5,5 yıllık yapım süresi dahil önerdikleri toplam sürenin 17 yıl 10 ay 24 gün olduğunu kaydetti. Arslan, Cengiz-Kolin-CRBC (Çin) OGG'nin toplam yatırım bedelinin 10 milyar 324 milyon lira, 5,5 yıllık yapım süresi dahil önerdikleri toplam sürenin 18 yıl 8 ay 19 gün olduğunu ifade ederek, IC İçtaş-Astaldi'den (İtalyan) oluşan dördüncü grubun ise toplam yatırım bedeli 11 milyar 575 milyon 960 bin lira, önerdikleri toplam sürenin de 18 yıl 5 ay 15 gün olduğunu dile getirdi.

 

Teknik çalışma yapılacak

Bakan Arslan, "Bu rakamlar çerçevesinde şu an için en kısa süreyi veren Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi grubu. 5,5 yıllık yapım süresi dahil önerdikleri süre toplam 16 yıl 2 ay 12 gün. Rakamlar bunlar, süreler ortada. Proje bedelini düşündüğümüz zaman bizim de kurum olarak çalıştığımız rakamlarla örtüşüyor.” şeklinde konuştu. Komisyonun şu andan itibaren çalışmalarına devam edeceğini belirten Arslan, teknik ve ayrıntılı çalışmaların yapılıp bitirilmesinden sonra herhangi bir aksaklık yoksa en kısa süreyi veren grupla sözleşmenin imzalanacağını ifade etti. 

 

Dünyanın en büyük köprüsü

Köprünün temellerini 18 Mart’ta atacaklarını hatırlatan Bakan Arslan, “Yaklaşık 2 haftalık süre içinde bu çalışmaları bitirmiş ve nihai kararımızı vermiş olmamız gerekiyor.” dedi. Arslan, 2010’da ülke için önemli olan birçok büyük projeyi peş peşe hizmete sunduklarını dile getirerek, 2017'nin ilk ayında da 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ihale sürecini başlattıklarını anımsattı. Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 2 bin 23 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük köprüsü olacağını ifade ederek, kenar açıklıkları 800 metreden bin 600 metre olmak üzere, yaklaşım viyadükleri de 775'er metrelik hem Trakya hem de Anadolu tarafından olmak üzere toplam 5 bin 173 metre uzunluğunda bir köprüden bahsettiklerini bildirdi.

 

Lokomotif projeler

Dünyadaki ekonomi darlığının seyrettiği bir ortamda, Türkiye’den ve yurt dışından çok önemli 15 büyük inşaat şirketinin ihale için teklif vermesinin önemli bir gösterge olduğunu dile getiren Bakan Arslan, bu durumun hem ülkeye, hem ülkenin geleceğine hem de Türkiye'deki ekonomiye olan güvenin göstergesi olduğunu kaydetti. Bakan Arslan, Türkiye’nin ve insanların hizmetine daha fazla proje sunmak adına çok mutlu olduklarını ifade ederek, “Sadece insanların köprü ve otoyollardan geçişini kolaylaştırmak değil, bulunduğu çevrede Trakya ve Marmara'da sosyo-ekonomik kalkınması, endüstri ve sanayisinin gelişmesi adına bu projeleri çok önemsiyoruz. Çünkü bunlar bölgesel ve ülkemizin kalkınması için çok önemli lokomotif projeler.” dedi.

 

15 avro artı yüzde 8 KDV

Büyük projeleri ülkenin hizmetine sunmaya devam edeceklerini dile getiren Arslan, “Çünkü hedeflerimiz büyük, ülkemizin ortaya koyduğu büyük hedeflere yürümek için 1915 Çanakkale Köprüsü gibi büyük projeleri yapıp, insanımızın, insanlığın, sadece bölgenin değil, ülkemizin ve dünyanın hizmetine sunmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün sadece Trakya'yı Çanakkale'ye yani Anadolu'nun özellikle kuzey batısına bağlayan bir proje olmadığını ifade eden Bakan Arslan, "Avrupa'yı, Avrupa ticaretini ülkemizin Ege Bölgesi'ne, Batı Akdeniz'e, Batı İç Anadolu'ya bağlayan çok önemli bir koridorun tamamlayıcı olan bir projeyi yapıyoruz." diye konuştu. Arslan, köprüden otomobil eşdeğer geçişin 15 avro artı yüzde 8 KDV, otoyol kısmında da kilometre başına 5 sent artı yüzde 18 KDV olduğunu sözlerine ekledi.