Ankaralıların heyecanla beklediği Keçiören Metrosu hizmete açıldı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, bu yılın ilk çeyreğinde Atatürk Kültür Merkezi`nden (AKM) Kızılay`a kadar olan 3,5 kilometrelik yerin ihalesini yaparak, iki sene içinde bitirip Keçörenlilerin, Kızılay`a kadar kesintisiz gitmesini sağlayacaklarını belirtti.
Tarih: 05/01/2017

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katıldığı törenle Keçiören Metrosu hizmete açıldı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan

Erdoğan, Keçiören Metrosunun açılış töreninde yaptığı konuşmada, hattın başkente kazandırılmasında emeği geçenleri kutlayarak, hayırlı olmasını diledi.  

Bir milyar lira yatırım bedeli olan, 9 bin 220 metre uzunluğa ve 9 istasyona sahip metroyla ilçede yaşanan trafik sıkıntısının önemli ölçüde çözüleceğine inandığını dile getiren Erdoğan, kendisinin de yaklaşık 11 yıl Keçiören'de ikamet ettiğini anımsattı. Erdoğan, metronun inşası süresinde yaşanan sıkıntıları yakından bildiğini hatırlatarak, sabrın sonunun selamet olduğunu söyledi. Biraz geç ve biraz da güç olan projenin bitirilmesini en az vatandaşlar kadar sevinçle karşıladığını belirten Erdoğan, tüm Keçiörenlilerden haklarını helal etmelerini istedi. 

Cumhurbaşkanı Erdoğan, projenin tamamlayıcısı niteliğindeki AKM-Gar-Kızılay hattının ihalesinin ve inşasının da en kısa sürüde sonuçlandırılmasını temenni ettiğinin altını çizerek sözlerini şöyle sürdürdü: 

"Esenboğa Havalimanı istikametine yapılacak banliyö hattının Kuyubaşı İstasyonu'na bağlantısının tesisiyle Keçiören'in ulaşım sorunu tüm istikametlere tamamen ulaşmak suretiyle ortadan kalkmış olacaktır. 

Keçiören'in hikâyesi, bir yönüyle de Türkiye'nin hikâyesidir. İlçemizin hemen yanı başında bulunan Solfasol köyü, Ankara'nın manevi mimarı ve muhafızı Hacı Bayram Veli Hazretlerinin köyüdür. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş dönemimizin tüm yükünü, tartışmalarını, tereddütlerini, zaferlerini yaşayan Ankara, başkentlik sıfatıyla üstlendiği sorumluluğun mükâfatını almıştır. Bu dönemde Keçiören, bağları ve bahçeleriyle Ankara'nın en güzide mesire yerlerinden biridir. İkinci Dünya Savaşı sonrası, kırsaldan şehirlere göç başladığında Ankara, yeni önemli bir yük üstlendi. İç Anadolu Bölgesi'nden Ankara'ya göç edenlerin en çok rağbet ettikleri yerlerin başında Keçiören geliyordu. Bu dönemin en büyük hastalığı olan plansız, programsız, alt yapısız şehirleşme maalesef Keçiören'i de böyle bir yapılaşmaya boğdu. 

Geçtiğimiz çeyrek yüzyıl, Keçiören adeta küllerinden yeniden doğdu. Plansız yapılaşmadan mahalle samimiyetini muhafaza ederek yenilendiği bir dönem oldu. Bugün Keçiören, hem modern konutlara sahip hem de geleneksel mahalle hayatının devam edebildiği ender ilçelerimizden biridir. Açılışını yaptığımız metro hattıyla, ilçemizin en ciddi sorunu olan ulaşım meselesinin çözümü konusunda çok önemli bir adım atılıyor. İnşallah, artık Keçiören'de yaşamak, Keçiörenli olmak çok daha büyük bir ayrıcalık haline dönüşecektir."

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Keçiören Metro hattı ücretinin 2,5.TL. olarak belirlendiğini ve bugünden itibaren ayın 15'ine kadar ücretsiz hizmet vereceğini de, sözlerine ekledi.

Başbakan Binali Yıldırım

Yıldırım, Keçiören Belediyesi önünde düzenlenen metro açılış töreninde yaptığı konuşmada, nüfusu 1 milyonu bulan Keçiören'in heyecanla beklediği bir hizmetin açılışını gerçekleştirdikleri için çok mutlu olduğunu belirtti.

Osmanlı Çarşısı'nın açılışını 2016 Mayısında, Keçiören Metrosu'nun test sürüşünü 2016 Ağustos ayında yaptıklarını, daha sonra da Yavuz Sultan Selim Bulvarı'nı açtıklarını ifade eden Yıldırım, bugün de bölgenin trafik yükünü hafifletecek, ilçe halkının hayatını kolaylaştıracak önemli bir eseri hizmete aldıklarını anlattı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakanlığı döneminde Ankara'nın üç metro hattının yapımının Büyükşehir Belediyesinden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına devredilmesi yönünde bir talebin bulunduğunu anımsatan Yıldırım, "Ulaştırma Bakanlığının şehir içi raylı sistemiyle ilgili bir görevi yoktu. Cumhurbaşkanımızın talimatı üzerine bunları devraldık ve bunun için de kanun çıkardık. Ulaştırma Bakanlığının şehir içi raylı sistemleri yapabileceğine dair bir hüküm getirdik ve ondan sonra bu çalışmalar başladı. Şimdi de Keçiören hattını açıyoruz." diye konuştu.

Başbakan Yıldırım, 9 kilometrenin üzerinde bir hattan bahsettiklerini, hattın 9 durağı olduğunu, sinyal sisteminin, sefer aralıkları 1,5 dakika olacak şekilde dizayn edildiğini aktardı.

Başbakan Yıldırım, 15 Temmuz'dan sonra yaptıkları test sürüşü esnasında metronun başlangıcı olan Gazino Durağı'nın ismini Şehitler İstasyonu, Keçiören Meydanı'nın adını da Şehitler Meydanı olarak değiştirdiklerini hatırlattı.  

Ankara merkezli, İstanbul, Eskişehir ve Konya hızlı tren hatlarının tamamlandığını, şimdi de Sivas ve İzmir hızlı tren hattı için çalışmaların devam ettiğini vurgulayan Başbakan Yıldırım, 2019 yılında bu hatların da tamamlanmış olacağını, böylece Türkiye'nin 14 büyük şehrinin hızlı tren hatlarıyla Türkiye'nin başkenti ile birleşeceğini, 55 milyona varan nüfusun hızlı tren ile seyahat etmenin rahatlığını ve konforunu yaşayacağını ifade etti.

Geçen Ekim ayında Avrupa'nın üçüncü büyük hızlı tren garı olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın açılışını yaptıklarını anımsatan Yıldırım, Ankaralıların dünyanın önemli başkentlerinden birinde yaşadıklarını çok daha iyi anladığını aktardı.

Başbakan Yıldırım, hayata geçirilen projelerle Ankara'nın dünya şehirleri arasında hak ettiği yeri kısa sürede alacağını belirtti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan

Arslan, törende yaptığı konuşmada, Bakanlık olarak Türkiye'nin her yerinde birçok projeyi hayata geçirdiklerini söyledi.

Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından başlanılan Çayyolu, Sincan, Keçören metro projelerinin, merkezi hükümet tarafından devralındığını anlatan Arslan, 16,5 kilometrelik Çayyolu, 15,5 kilometrelik Batıkent-Sincan metrolarının ardından bugün de Keçiören metrosunun hizmete sunulduğunu ifade etti.

Kent içi raylı sistemde Ankara, İstanbul, İzmir, Konya, Gaziantep, Antalya gibi birçok ilde yaptıkları ve yapmak üzere oldukları projeler olduğuna işaret eden Arslan, Ankara'da Keçiören metrosunun AKM'ye kadar gelip, Batıkent raylı sistemiyle entegre olmasının önemli olduğunu ancak Kızılay'a kadar kesintisiz hizmet etmesinin çok daha büyük önem teşkil ettiğini vurguladı. 

Bu yılın ilk çeyreğinde AKM'den Kızılay'a kadar olan 3,5 kilometrelik yerin ihalesini yaparak, iki sene içinde bitirip Keçörenlilerin, Kızılay'a kadar kesintisiz gitmesini sağlayacaklarını belirten Arslan, şunları kaydetti:

"Talimatlarınız çerçevesinde bu metro sisteminin, havalimanına kadar uzatılması vardı ki Kuyubaşı'ndan, havalimanı, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’ne kadar olan proje bitmek üzere. Bu yılın ilk yarısında ihalesine gidiyoruz. Talimatınızla, metro hattının Çubuk'a kadar uzatılması projesini de hazırlıyoruz. Onun da bu sene içinde projesini bitirip, Yıldırım Beyazıt Üniversitesinin devamı olarak ihalesine çıkıp, yapacağız."

Hizmete açılan Keçiören Metrosu, ilçenin trafiğine ve toplu taşıma sistemine büyük kolaylık sağlayacak.

AKM-Keçiören arasındaki seyahat süresini 17 dakikaya indirecek metro hattında, başlangıçta 6 set (3’lü dizi) vagonlarla, 7 dakika aralığıyla hizmet verilecek. İhtiyaca göre servis aralığı daha da kısalacak Keçiören Metrosu’ndan, AKM istasyonunda Batıkent Metrosu’na aktarma sağlanacak. 9 bin 200 metre uzunluğundaki Keçiören Metrosu, Şehitler (Gazino), Dutluk, Kuyubaşı, Mecidiye, Belediye, Meteoroloji, Dışkapı, ASKİ ve AKM istasyonlarından oluşuyor.

Ankara Büyükşehir Belediyesi, 15 Temmuz 2003'te öz kaynaklarıyla yapımına başladığı metro hattının bina ve inşaat yapım çalışmalarına 306 milyon 410 bin lira harcayarak inşaatı yüzde 43,19 seviyelerine getirmiş, 25 Mart 2011'de hattın yapımını Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına devretmişti.